Sidor

tisdag 22 mars 2016

Tyska år 9 Sprechen

Hallo!


Ziel: Kunna samtala om mat. Träna adjektiv och tidsuttryck




1. Repetera mat, frukt och grönsaker på Languageguide


2. Samtala om mat, frukt och grönsaker
 enligt instruktionen.


Hausaufgabe für Donnerstag 24. März:


Repetera kläder till torsdag på Languageguide.









Tyska år 7 Wer Sind Sie?

Hallo!


Ziel: Genomföra muntligt prov, samt lära dig ord för några vanliga yrken


Samtala i grupper om 3-4 elever


1. Arbeta med övning C-D S. 28 ÜB. Skriv svaren i ditt skrivhäfte.


2. Träna på pluraländelser med korten.









Tyska år 8 Essen

Hallo!


Ziel: Kunna samtala om frukostvanor och slå i en ordbok


1. Macht 3-4 Fragen, benutzt die Zeitausdrücke auf dem Papier.

 Setzt euch in Gruppen von drei Personen und unterhaltet euch über eure Frühstücksgewohnheiten.

2. Macht Übung  D S. 71 ÜB. Folgt die Anweisungen.





måndag 21 mars 2016

Tyska år 7 Wer sind Sie?

Hallo!


Ziel: Kunna läsa och förstå texten


1. Arbeta 2 och 2. Läs texten S. 28-29 i TB


2. Översätt texten muntligt. Använd styckeordlistan till hjälp. S. 94 TB.


3. Gör övning A och B s. 26-27 ÜB. Skriv hela meningarna i skrivhäftet.


Hausaufgabe für Dienstag 5. April:


Kunna läsa och översätt s.28-29 TB med gott flyt.
Kunna frågeorden på tyska och svenska s. 26 ÜB.


Muntligt prov på tisdag och torsdag!


Tisdag: Ismael, Alan, Aaron, Maja           John, Sahand, Simone, Erik


Torsdag: Axel, Christopher, Edvin, Felix       Anton B, Anton Ö, Suraya    Sebastian, Daniel, Hugo





English 8a Australia

Hello!


Target: Start reading the novel.


You will get the instructions on a separate paper, which you will also find in Showbie.


Reading the novel and answering the questions should worked with in the lessons.


The questions should be handed in through Showbie on 8 April.



Tyska år 8 Essen

Hallo!


Ziel: Samtala om frukostvanor


1. Wir lesen und übersetzen S. 74 TB zusammen
2. Macht Übung A S. 70 ÜB.






Hausaufgabe für Dienstag 22. März:


Lär dig alla glosor till Kapitel 13:A, s. 114-115 TB